Bevolking & Onthaal

e-mail: 
bevolking@evere.brussels
Telefoon: 
02 247 62 50
Fax: 
02 241 07 51

Elektronisch loket

U kunt de volgende documenten aanvragen via Irisbox, vanaf uw computer of tablet, en dit 24h per dag, 7 dagen per week.

Bezoek de site van Irisbox voor meer inlichtingen.

De dienst bevolking werkt dagelijks om:

  • het bevolkingsregister bij te houden;
  • het beheren van de identiteitsdocumenten (eID en Kids-ID);
  • het beheren van de reisdocumenten (paspoorten);
  • het beheren van de rijbewijzen,
  • het afleveren van alle uitreksels van de bevolkingsregisters die noodzakelijk zijn voor de administratie zaken (samenstelling van het gezin, attest van woonst, enz.);
  • het afleveren van de uitreksels van het strafregister.

Contact en bereikbaarheid

De dienst bevolking is bereikbaar voor de burgers tijdens de openingsuren van het gemeentehuis.

Voor de telefoon, zijn we meer bereikbaar in de namiddag omdat wij aan het loket zijn in de voormiddag.

 

Onthaal

Missies van de dienst onthaal

De afdeling onthaal is het eerste contactpunt voor de 40.000 inwoners van de gemeente. Het beheert:

  • het onthaal van de burger aan het gemeentehuis;
  • De verwerking van de algemene telefoongesprekken en de mails;

Contact en bereikbaarheid

Het onthaal is bereikbaar voor de burgers tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. U kunt ook uw aanvraag bij telefoon stellen: 02 247 62 11 (maandag tot vrijdag: 8u00 – 17u00, en dinsdag: 8u00 – 19u45), of per mail: accueil gen@evere.brussels.